Bacz Bacz
962
BLOG

Silnik Bacza o rewelacyjnej sprawności

Bacz Bacz Technologie Obserwuj notkę 8

Silnik Bacza o rewelacyjnej sprawności składa się z paleniska, kotła w którym woda jest podgrzewana do temperatury 95 st. C, parownika cieczy roboczej z pompą wtłaczającą ciecz roboczą i pompą dostarczającą gorącą wodę, silnika parowego (lub turbiny) i wymienników ciepła, które odbierają ciepło od spalin oraz od zdekompresowanej pary i oddają to ciepło podgrzewając wodę podawaną do kotła i powietrze podawane do paleniska. Zarówno woda jak i ciecz robocza krążą w obiegu zamkniętym.

Ciecz robocza powinna mieć temperaturę wrzenia 50 st. C. Ta temperatura najwygodniej gdy jest dla ciśnienia atmosferycznego ale może być też dla innego ciśnienia z tym że należy zapewnić aby para była na wyjściu silnika parowego poniżej tego ciśnienia - wtedy się skropli.

Można zastosować dla niższych temperatur otoczenia niż 40 st C ciecz o odpowiednio niższej temperaturze wrzenia wtedy sprawność silnika będzie jeszcze większa.

Gorąca woda jest podawana z kotła do komory wody w parowniku porcją, która wypychnie z parownika poprzednią porcję wody. Ciecz robocza musi być wtłaczana do komory cieczy pod ciśnieniem również porcjami. Proporcje między porcjami wody i cieczy roboczej muszą być takie żeby woda, od której ciepło przez metalową przegrodę z komory wody odpłynie do komory cieczy, schładzając się od temperatury 95 st C do temperatury 50 st. spowodowała zamianę całej porcji cieczy roboczej na parę.

Para pod wysokim ciśnieniem jest podawana do silnika parowego wprawiając go ruch. Część energii z silnika napędza pompy. Aby ciśnienie podawanej pary nie podlegało dużym wahaniom na wyjściu parownika należy zastosować kolektor. Zmniejszenie wahań ciśnienia można też uzyskać poprzez zastosowanie dwóch lub większej ilości parowników, których cykle pracy są zsynchronizowane i odpowiednio przesunięte w fazie. Na wyjściu silnika pojawia się zdekompresowana para która w wymienniku ciepła zostaje skroplona.

Pod warunkiem zastosowania odpowiednich palenisk silnik Bacza może zużywać bardzo różne rodzaje paliwa: stałe, ciekłe lub gazowe.

Bacz

Bacz
O mnie Bacz

Logiczny wolnorynkowiec, konserwatywny. Inne moje blogi i komentarze: Polecanki Bacza baczp.salon24.pl Blog Bacza niepoprawni.pl/blogs/bacz

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie