Bacz Bacz
980
BLOG

Najtańsza elektrownia słoneczna

Bacz Bacz Gospodarka Obserwuj notkę 12
Wczoraj opisałem tanią elektrownię słoneczną ale gdy zacząłem się zastanawiać doszedłem do wniosku że można tę elektrownię jeszcze uprościć i obniżyć koszty jej budowy. Z tak okrojonej elektrowni zostaje tylko płaska prostokątna płyta czarna np. twarda pilśniowa, odchylona od pionu na północ, posiadająca ramę do której montujemy szybę. Całość tworzy taką jakby gablotę w kształcie komina. Od dołu komin jest otwarty i wpada do niego powietrze z otoczenia. Trudno mi określić jaka będzie optymalna głębokość gabloty. Mała głębokość spowoduje że ilość powietrza unoszącego się po ogrzaniu przez słońce będzie mała, a za duża głębokość spowoduje że nie całe powietrze się ogrzeje od płyty i siła ciągu tego komina nie będzie duża. Myślę że np. przy szerokości płyty 2 m głębokość gabloty 20 cm może dać dobry wynik. Na szczycie gabloty umieszczamy czapkę zbierającą wstępujące powietrze, na szczycie czapki jest turbina czyli wiatrak wytwarzający energię elektryczną. Średnica turbiny powinna być taka aby powierzchnia czołowa turbiny była taka jak powierzchnia przekroju komina. Co do wysokości takiego komina to musi ona wynosić chyba co najmniej 5 m aby uzyskać jakieś przyzwoite ilości energii. Takie elektrownie mogły by być budowane tanio na południowych zboczach gór. Oczywiście jeśli postawi się wiele kominów koło siebie to warto systemem rur dodać całe powietrze z kominów i skierować do jednej dużej turbiny.
Bacz
O mnie Bacz

Logiczny wolnorynkowiec, konserwatywny. Inne moje blogi i komentarze: Polecanki Bacza baczp.salon24.pl Blog Bacza niepoprawni.pl/blogs/bacz

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka